“Apple kebanyakannya telah menghentikan pengiklanan di Twitter. Adakah mereka membenci kebebasan bersuara di Amerika?,” kata jutawan Elon Musk dalam tweet. Dia kemudian menandakan akaun Twitter Ketua Pegawai Eksekutif Apple Tim Cook dalam tweet lain, bertanya “apa yang berlaku di sini?” Musk telah berkata awal bulan ini bahawa Twitter telah melihat penurunan pendapatan “besar-besaran”.

Elon Musk berkata Apple telah mengurangkan pengiklanannya di Twitter dan mengancam untuk menarik rangkaian sosial daripada kedai aplikasinya, menunjukkan pergaduhan sedang berlaku antara kedua-dua syarikat teknologi itu. (Michael Dwyer / Associated Press)

Elon Musk berkata bahawa Apple Inc. telah mengurangkan pengiklanannya di Twitter Inc. malah mengancam untuk menahan rangkaian sosial daripada kedai aplikasinya, menunjukkan bahawa pergaduhan sedang berlaku antara kedua-dua syarikat itu.

“Apple kebanyakannya telah menghentikan pengiklanan di Twitter,” Musk tweet pada hari Isnin. “Adakah mereka membenci kebebasan bersuara di Amerika?” Dia kemudian menyiarkan lagi dan memasukkan akaun Twitter Ketua Eksekutif Apple Tim Cook: “Apa yang berlaku di sini?”

Beberapa minit kemudian, dia mendakwa bahawa Apple mungkin boot Twitter dari kedai aplikasinya “tetapi tidak akan memberitahu kami mengapa.”

Pertelingkahan Antara Apple Dengan Elon Musk

Elon Musk berkata pada hari Isnin bahawa Apple Inc kebanyakannya telah menghentikan pengiklanan di Twitter, syarikat paling berprofil tinggi untuk menarik iklan daripada platform media sosial atas kebimbangan mengenai dasar penyederhanaan kandungan di bawah pemilik baharunya. Langkah itu menyelaraskan pembuat iPhone dengan senarai firma yang semakin meningkat daripada General Mills Inc kepada pembuat kereta mewah Audi of America yang telah menghentikan atau menjeda pengiklanan di Twitter sejak pembelian bilionair bernilai $44 bilion bulan lepas.


“Apple kebanyakannya telah menghentikan pengiklanan di Twitter. Adakah mereka membenci kebebasan bersuara di Amerika?,” kata Musk dalam tweet. Dia kemudian menandakan akaun Twitter Ketua Pegawai Eksekutif Apple Tim Cook dalam tweet lain, bertanya “apa yang berlaku di sini?” Musk berkata “ya” sebagai jawapan kepada soalan pengguna sama ada Apple mengancam kehadiran Twitter di App Store atau membuat tuntutan kesederhanaan. Apple tidak segera menjawab permintaan untuk komen. Firma paling berharga di dunia membelanjakan anggaran $131,600 untuk iklan Twitter antara 10 November dan 16 November, turun daripada $220,800 antara 16 Oktober dan 22 Oktober, seminggu sebelum Musk menutup perjanjian Twitter, menurut firma pengukuran iklan Pathmatics.


Musk, ahli mutlak kebebasan bersuara yang menggambarkan diri sendiri, telah berkata awal bulan ini bahawa Twitter telah melihat penurunan pendapatan “besar-besaran” dan menyalahkan kumpulan aktivis kerana menekan pengiklan. Jualan iklan menyumbang kira-kira 90% daripada hasil Twitter. Platform itu dalam beberapa hari lalu telah memulihkan akaun bekas Presiden A.S. Donald Trump, serta pelawak Kathy Griffin dan Wakil Dewan Rakyat A.S. Marjorie Taylor Greene. Pengembalian semula Trump mendorong gabungan aktivis hak sivil untuk mengatakan minggu lalu bahawa mereka menggesa pengiklan Twitter untuk mengeluarkan kenyataan mengenai menarik iklan mereka dari platform. Pada pembentangan untuk pengiklan pada bulan Mei, beberapa agensi iklan dan jenama sudah ragu-ragu mengenai kebimbangan bahawa Musk akan mengurangkan penyederhanaan kandungan dan perlindungan keselamatan pada platform. (Reuters)

Elon Musk Dakwa Apple Telah 'Kebanyakan Berhenti' Menawarkan Iklan di Twitter dan Sedang Membuat Tuntutan Kesederhanaan

Sejak Musk mengambil alih Twitter, pengiklan telah menarik balik kempen iklan berasaskan Twitter kerana pendekatan Musk terhadap kesederhanaan dan membolehkan semula akaun yang digantung dan diharamkan sebelum ini, seperti bekas Presiden A.S. Donald Trump.
Musk menghapuskan lebih separuh daripada pekerja Twitter sepanjang beberapa minggu lepas, termasuk ramai yang mengendalikan penciptaan dasar dan penyederhanaan kandungan. Ini telah menyebabkan masalah dengan pengiklan, terutamanya selepas pelancaran ceroboh langganan Twitter Blue $8 yang menyertakan pengesahan akaun. Pengguna Twitter dengan cepat mengetahui bahawa mereka boleh membayar $8 untuk menyamar sebagai akaun dan syarikat berprofil tinggi, yang membawa kepada huru-hara di platform.

Minggu lalu, organisasi bukan untung Media Matters mengeluarkan laporan yang mencadangkan Twitter telah kehilangan separuh daripada 100 pengiklan teratasnya. Pengiklan ini membelanjakan $2 bilion pada 2020 dan lebih daripada $750 juta pada 2022, jadi Twitter menghadapi kerugian ketara dalam hasil iklan. Syarikat seperti AT&T, CNN, Dell, Allstate, DirecTV, HP, Nestle, Coca-Cola, Verizon, General Mills, Volkswagen, Wells Fargo dan lain-lain tidak lagi menyiarkan iklan Twitter.

Musk telah cuba untuk memujuk pengiklan untuk kekal di platform, pergi sejauh memanggil secara peribadi CEO beberapa jenama, menurut Financial Times. Musk telah “memarahi” syarikat yang telah menarik diri daripada iklan Twitter, menyebabkan sesetengahnya mengurangkan perbelanjaan ke tahap minimum untuk “mengelakkan konfrontasi lebih lanjut” dengan Musk, yang telah memperjuangkan “bebas bersuara” dan “debat sivil” di platform.

Ketua Apple ‌App Store‌ Phil Schiller menyahaktifkan akaun Twitternya berikutan pengambilalihan Musk, isyarat bahawa eksekutif Apple tidak berpuas hati dengan hala tuju Twitter, yang boleh menyebabkan pertembungan tambahan mengenai kesederhanaan pada masa hadapan. Jumaat lalu, Musk mengulas mengenai dasar ‌App Store‌ Apple, memberikan sedikit gambaran tentang perkara yang mungkin berlaku jika kandungan di Twitter menjadi bermasalah. Musk telah mengesahkan bahawa Apple “membuat tuntutan kesederhanaan” dan telah mengancam untuk “menahan Twitter daripada ‌App Store‌nya”.

Kesimpulan

Tetapi jika Musk mahu mula menjual perkhidmatan langganan Twitter Blue melalui web – memintas 30% Apple – dia sudah boleh berbuat demikian. Kedai aplikasi membenarkan perkhidmatan tersedia pada berbilang platform untuk menggunakan pendekatan itu. Isunya adalah jika Twitter mengiklankan penyelesaian dalam aplikasinya atau menambahkan butang yang mengarahkan pengguna ke pilihan pembayaran web. Langkah itu boleh berisiko mendapat Twitter terserempak dari gedung aplikasi.

Dalam tweet lain, Musk mencadangkan bahawa Apple telah membuat tuntutan terhadap penyederhanaan kandungan Twitter. Dia juga menyiarkan tinjauan ya-tidak: “Apple harus menerbitkan semua tindakan penapisan yang telah diambilnya yang menjejaskan pelanggannya.” Apple mempunyai peraturan ketat untuk gedung aplikasinya yang mengehadkan kandungan yang tidak menyenangkan, termasuk kandungan diskriminasi yang berkaitan dengan agama, kaum dan orientasi seksual. Ia juga mengehadkan keganasan yang terlalu realistik dan bahan lucah. Apple dan Google sebelum ini telah mengalih keluar rangkaian sosial, termasuk Parler, daripada platform mereka kerana penyederhanaan kandungan yang tidak mencukupi. Dalam kes Parler, apl itu akhirnya dipulihkan ke kedua-dua gedung aplikasi selepas rangkaian sosial mengikuti beberapa langkah untuk memastikan ia menyederhanakan kandungan.

So what are you waiting for, visit our store now with RM5 Discount. Voucher Code: RM5DiscountBlog

If you have any questions or need help, feel free to contact our customer service

FACTORY MOBILE

Why Customers Prefer Factory Mobile?

Lowest Price

Our product is the lowest than others.

Fast & Free Shipping

We Provide Free & Fast Delivery Courier and Self Pickup

Original Device

We sell original devices only. We offer 1 year extended warranty for secondhand device. 

Fully Checking Guarantee

We make sure to do fully check the device before shipping to customers

Trade & Installment

We accept trade in and Installment for New and Secondhand phone

Start typing to see products you are looking for.